maanantai 25. helmikuuta 2008

Unettoman tajunnanvirtaa

Minä en saa unta. Pyöriskelin sängyssä pää täynnä ahdistavia ajatuksia, joten päätin nousta ylös, ennen kuin tilanne pahenisi entisestään. Tulin tietokoneelle, tein vähän töitä, juttelin ystävän kanssa, kävin tekemässä itselleni pari voileipää ja mussutin ne blogeja lueskellen. Oloni on tällä hetkellä omituisen levollinen, mutta kyseessä lienee vain se kuuluisa tyyni ennen myrskyä. Pelkään, että jos menen takaisin sänkyyn mutten edelleenkään saa unta, ahdistukseni kasvaa moninkertaiseksi. Koska olen jo muutaman viikon ajan hajoillut siitä, etten ehdi kirjoittaa blogiini koskaan, korjaan sen asian nyt. Moni muu asia odottaa vielä korjaamista pääni sisällä...

Viikonloppu oli hassu ja ihana: sopivassa suhteessa juhlia, keskusteluja, läheisyyttä, rentoilua ja ahkerointia. Vasta sunnuntai-iltana päätäni alkoi pakottaa pahan kerran: olen järjestänyt itselleni aivan liikaa tekemistä ensi viikolle, joten jotta olisin nyt jotenkin realistisessa tahdissa kaikkien suorittamista odottavien tehtävien kanssa, minun olisi pitänyt tehdä aivan liikaa töitä viikonloppuna. Ja jättää juhliminen ja löysäily kokonaan väliin - eli viettää todella kurjat pari päivää. Toisaalta toinen vaihtoehto (joka siis näyttää tällä hetkeltä vääjäämättömästi lähestyvältä mustalta pilveltä) on se, että viikkoni alkaa todella ikävissä, väsyneissä, stressaantuneissa, kiireisissä ja masentuneissa merkeissä. En pysty ymmärtämään, miksi tein tämän itselleni jälleen kerran. Miksen osaa sanoa "ei" töille? Miksi jätän kouluasiani aina hävettävän viime tippaan?

Tämän kirjoittaminen helpottaa hieman oloani, kuten myös tieto siitä, että olen oikeasti ollut aika ahkera viikonloppuna, tai siis ainakin sunnuntaina. Tuskaani lievensivät hieman myös eräiden blogien lukeminen ja tiettyjen rakkaiden ihmisten lempeät sanat. Mutta silti rinnassani on kliseisen kuuloinen mutta todellisen tuntuinen möykky.

Eikä vieläkään ole tullut tietoa siitä, milloin pääsen terapiaan.

Ahdistaa.

4 kommenttia:

Addie kirjoitti...

Kurjaa että möykky valvottaa. Oli aika tragikoomista avata blogisi aamulla, sillä mulla on ollut tänään aika lailla samansuuntaiset fiilikset: stressaan ja soimaan itseäni, koska olen ehkäpä haalinut taas enemmän töitä kuin jaksan tehdä. Sovitaanko, että kun saadaan akuuteimmat hommat pois alta, palkitaan itsemme ylimääräisellä vapaapäivällä? Haleja ja jaksuja!

imsosorry kirjoitti...

Moikkelis!

Mie jo ihmettelin minne olet tipahtanut? Kannattaa soittaa perään siitä terapiasta? Halikannustus. :O)

Anonyymi kirjoitti...

Satunkohan tuntemaan tämän Pienen kissan blogin kirjoittajan???

Pieni Kissa kirjoitti...

imsosorry: Terapiasta soitettiin ehkä päivä sen jälkeen, kun olin julkaissut tuon viimeisimmän kirjoituksen. Olin siis vihdoin saanut sen ajan. :o)

mad madam mim: Et tunne. Tai ainakaan minä en tunne sinua. :-)